Forum  Strona Główna
 Home    FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Grupy    Galerie
 Rejestracja    Zaloguj
Podrasowanie silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Odnośnie silnika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomas
Gość
PostWysłany: Pią 11:57, 05 Paź 2007 Powrót do góry





mam pasata z 2001 roku 1.9 diesla 130KM i słyszałem ze mozna elektronicznie podrasowac silnik o okolo 35 KM. powiedzcie mi czy są jakies skutki tego, wiecej spala czy moze szybciej sie silnik psuje. i jaka jest oplata tego. prosze o pomoc z góry dziekuje
nosekdomin
PostWysłany: Pią 18:37, 05 Paź 2007 Powrót do góry

Dołączył: 30 Sie 2007

Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Witam!!! Z podrasowaniem tego silnika należy szczególnie uważać, ponieważ jest już dość wysilony. Tuning polega na ustawieniu komputera na większą moc. [Inny rodzaj podniesienia mocy można uzyskać zakładając większą turbinę np z T4 albo innego busa- jest to bezpieczniejszy tuning-ponoć. Kolega tak ma w golfie 5ce i rewelka.] Szczegółów samego programowania dokładnie nie znam. Dzięki większej mocy uzyskujemy MNIEJSZE spalanie ponieważ jest silniejszy, tylko na mieście bez zmian. Aczkolwiek na ironię jest zasada iż auto tak silne spala mniej jadąc z 5 osobami niż jadąc tylko z kierowcą. To również należy przemyśleć. Ponieważ gdy jest mniejsze obciążenie silnika (tylko kierowca) chętniej przyśpiesza siorbając paliwo. Zauważyłem tą zasadę w swoim aucie. Inaczej wygląda sprawa w 115km. Ale powyżej 130KM moc ma już inne zasady. Jeśli chodzi o skutki to zależy od wykonanej usługi (cena w zależności od warsztatu ok 1500pln) i przebiegu auta, w następnej kolejności od jego eksploatacji przez właściciela. Narażona jest turbina, uszczelnienie pod głowicą itp... Wymaga się częstszą zmianę oleju (505.01) co około 10-13 tyś i dobre paliwo, oraz szczególna uwaga na wysiloną już do cna turbinę-nie gasić od razu silnika po zjechaniu z dłuższej trasy, oraz niewysilanie silnika przed jego rozgrzaniem. Jeśli usługa jest dobrze wykonana silnik nie odczuwa złych skutków tylko raczej pozytywy, jazda autem jest bardziej płynna. A silnik jeszcze bardziej skory do sprintu. Oczywiście zdarza się że turbina nie wytrzymuje, albo jakiś wąż puści. Ale takie samo prawdopodobieństwo jest w każdym innym aucie nawet nie rasowanym. Gorąco zachęcam do chip-tuningu!!! Szerokiej drogi

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
chodi
PostWysłany: Nie 17:16, 02 Gru 2007 Powrót do góry

Dołączył: 02 Gru 2007

Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Spokojnie możesz go kręcić na samym programie , ja ten silnik mam skręcony na 166 km

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Odnośnie silnika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB :: phore theme by Kisioł. Bearshare